Positiv reklam

24 oktober 2019 Cecilia Olsson
Positiv reklam

Att göra reklam för sitt företag idag är lättare sagt än gjort, människor matas varje dag med reklam från alla möjliga olika kanaler och det kan många gånger bli mer av ett irritationsmoment än något positivt. Det sista man vill är att ens företag ska förknippas med något irriterande eller störande så det är viktigt att tänka på hur och var man syns. Något som däremot förknippas med nöje och glada miner är ett event. Att arrangera ett event är både bra i reklamsyfte men även för att visa upp företaget i en positiv miljö och skapa viktiga nätverk. 

Var noggrann med planeringen av eventet så att det blir en så trevlig upplevelse som möjligt för alla inblandade, särkilt för de potentiella kunderna. Se till att boka en bra och mysig lokal som rymmer antalet besökare, lägg tid på att skicka ut tilltalande inbjudningar (det väcker tidigt ett intresse för eventet) och se till att det finns tilltugg och förfriskningar samt någon form av underhållning under eventet. Att ha ett tema på eventet kan göra det extra speciellt och minnesvärt.

Pricken över i:et är en goodiebag som alla får med sig när de lämnar festlokalen. Du kan fylla den med produkter som till exempel nyckelring, solglasögon, fickspegel, stressboll, godis (som samtliga har företagets namn eller logga på sig). Man hittar lätt all möjlig presentreklam i Stockholm som går att beställa med valfritt tryck. Detta gör att kunder och samarbetspartners förknippar företaget med något trevlig och positivt, gratis är alltid gott! Gåvorna kan i sin tur användas naturligt i vardagen vilket ger ännu mer reklam till människor som inte varit på eventet men uppmärksammar namn eller logga på produkterna. 

Så se till att ditt företag förknippas med något trevligt och positivt. Utgifterna som kommer av att ge bort presentreklam kommer betalas igen med råge genom nya kunder och samarbetspartners. 

Fler nyheter